Les Valls
Font del Toll del Vidre
Mas de les Valls

TOLL DEL VIDRE – COLL DE XERTÓ – LES VALLS

Es tracta de la popular excursió entre Les Valls i el Toll del Vidre, circumval·lant la Moleta del Molló, comencem al aparcament de Les Valls, seguint per la pista en direcció al Toll del Vidre i la seva font. Després de visitar aquest popular toll, seguirem fins el primer gual del riu Algars i abans de creuar-lo haurem de seguir el senderó de l’esquerra, senyalitzat amb els estelets blaus de la Travessa Estels del Sud, pujarem fins el Coll de Xertó i baixarem cap a les Valls, on podrem veure les runes del Mas de les Valls i el Mas de Botzut. Passarem per sota de l’impressionant Roca Grossa, on pot ser veurem alguns escaladors enfilats per aquests espadats de roca, i un bon estol de voltors que pot ser es demanen que feu pels seus dominis. Seguirem per la senda riu a baix fins a recuperar el vehicle.
Tot plegat ens costarà unes tres hores xino – xano, banys a banda. Es apta per tots els públics i el paisatge es espectacular. Animeu-vos.

DADES TÈCNIQUES

Lloc d’inici: Municipi d’Arnes, des de prop del cementiri surt una pista asfaltada, on hi ha un retol indicador del “TOLL DEL VIDRE“. A partir del Coll de la Creu (5 km.) la pista esdevé de terra i en general transitable per turismes no molt baixos, fins arribar a l’entrada de Les Valls, lloc on aparcarem. Aquest lloc es identificable per: tenir l’entrada d’una pista a mà esquerra amb un replà per aparcar uns pocs vehicles, estar uns 100 m. abans de creuar el pont sobre el riu de les Valls i tenir les runes d’una caseta a mà dreta de la pista.

Descarrega el track

Dificultat:   Baixa segons l’escala MIDE. Sendes en general de bon caminar. És requereixen unes mínimes condicions físiques.

Al MIDE tens les dades de distancia, desnivell i horari.